Gastgezin / hostfamily - Reisverslag uit Wabash, Verenigde Staten van Lisan Reegen - WaarBenJij.nu Gastgezin / hostfamily - Reisverslag uit Wabash, Verenigde Staten van Lisan Reegen - WaarBenJij.nu

Gastgezin / hostfamily

Door: Lisan ter Reegen

Blijf op de hoogte en volg Lisan

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Wabash

Zaterdag aangekomen bij mijn fantastische gastgezin. Mijn gastmoeder Teresa, gastvader Steven en mijn deense gastzusje Freja zijn superaardig! Freja kende ik al van kamp. maar Nadat ik zaterdag via chicago naar fort wayne ben gevlogen heb ik mijn gastouders voor het eerst ontmoet. We hadden natuurlijk ontzettend veel honger na de vlucht dus we zijn gaan eten bij applebees. Daarna hebben wij een tour door het huis gekregen en onze supermooie kamers gekregen. Wij hebben beide een kamer met een tweepersoonsbed en delen met ons tweeën een badkamer (luxe!)
Zondag hebben we een tour door Wabah (de stad waar ik dit jaar zal verblijven). We hebben ons eerste amerikaanse avontuur gehad door naar de Walmart en YMCA (waar we misschien een lidmaatschap gaan nemen) te gaan. We zijn ook naar de AT&T gegaan om een amerikaanse simkaart te regelen (als je mijn nummer wilt, stuur dan even een berichtje). Daar zijn we echt een familie geworden doordat Teresa ons heeft toegevoegd aan het familieabbonement van familie Waltkoske.
Zondagavond hebben we hamburgers van de grill gegeten en we hadden sweetcorm. Die waren heerlijk!
Maandag hebben we ons ingeschreven voor lessen en hebben een tour door de school gehad. De lessen die ik ga volgen:
Spaans (niveau 1)
Interpersoonlijke relaties
Biologie (niveau 1)
Pottenbakken (niveau 1) (ja serieus!)
Engels (niveau 11)
Amerikaanse regering
Precalculus
Ik ben ingedeeld in het junior jaar (dat is het een na laatste jaar)
Maar ookal zit ik niet in het laatste jaar, ik mag alsnog meedoen aan graduation!
Nadat we bij de school waren zijn we naar north manchester gereden. Onderweg zijn we gestopt bij Steve's zus en onze eindbestemming was Steve's moeder. Maar daar konden we niet heen voordat we eenlekkere subway sandwich hadden gegeten. Steve's moeder is nu 91 maar ze is nog ergscherp. Ik hoop dat we haar snel nog eens kunnen opzoeken. En dan kan Steve zelf misschien ook meegaan.
Dinsdag hebben Freja en ik een lunch voorbereid voor een damesclub uit de gemeenschap. Dat was heel leuk om een keer te zien. Het was wel lichtelijk ongemakkelijk toen ze begonnen te bidden en god bedankten voor onze komst...
Dinsdag avond heb ik hutspot met braadworst gemaakt voor mijn gastgezin. Ondanks dat ze nooit zoiets gegeten hadden, vonden ze het heel lekker. Ze zeiden zelfs dat het misschien een thanksgiving traditie kon zijn!
Vandaag (woensdag) zijn we gaan winkelen met Steve. We hebben gevraagd of j niet liever ergens zou wachten ipv. door dameskledingwinkels lopen, maar hij zei dat het hem niet uitmaakte (hij voelde zich wel enigszins ongemakkelijk toen hij aan het wachten was buiten victoria's secret).
We hebben heerlijke lunch gehad bij tavern of Coventry en we zaten erg vol achteraf. Maar de spaghetti van vanavond was zo lekker dat we dat alsnog hebben gegeten. (Ja ik was ook geschokt dat ik soaghetti lekker vond)
Maar op het moment vragen de andere twee familieleden (Kitsby en Skeeter) mijn aandacht dus ik moet het hierbij later.

Arrived at my awesome hostfamily last Saturday. My hostdad Steve, my hostmom Teresa and my Danish hostsister Freja are very nice.
I already knew Freja from camp, but after I flew to Fort Wayne over Chicago I met my hostfamily fir the first time. We were very hungry after the long flight so we got to know eachother even better over a nice lunch at Applebee's. After that we got a tour through the house and they showed us our awesome new rooms! We both got a room with a doublebed and share a bathroom upstairs (luxury!)
Sunday we had a tour around wabah (the city I will be staying in this year) we had our first american adventure by going to the walmart and YMCA (we might get a membership there). We also went to the AT&T to get American simcards (if you want my new number send me a private message). We really became a family there by joining the Waltkoske's family plan.
Sundaynight we ate homemade grilled hamburgers with sweetcorn. Simply delicious!
Monday we registered for classes and got a tour through the school. I wilk be taking:
Spanish 1
Human development
Biology 1
Ceramics 1 (yeah I'm seriously going to do that)
English 11
Precalculus
I will be placed in my junior year. But I will be able to participate in graduation!
After we left the school we droveto northern Manchester. Somewhere on the way we stopped to visit Steve's sister but our destination was Steve'smom. Ofcourse we couldn't visit her before we ate a subway sandwich. Steve's mom is 91 now but she is still very alert. I hope we will see his family again soon. And who knows, maybe Steve will actually join us then.
Tuesday Freja and I made lunch for a lady's club from the county. It was a lot of fun to experience that once. It washowever a little bit awkward when they started praying and thanked god for our arrival...
Tuesday I prepared hutspot (or carrotmash) with bratwurst for dinner. Although they had never eaten something quite like it, they said they liked it a lot. It might even be repeated at Thanksgiving!
Today (wednesday) Steve took us shopping in a mall. When we offered him to meet up somewhere so hedidn't have to walk through all of the ladies clothes, he told us hereally didn't mind ( he did get alittleuncomfortable when he was waiting outside of Victoria's secret though)
After that we had a delicious lunch at Tavern of Conventry and were pretty much stuffed. But the spaghetti we had for dinner was so good we just had to eat some!
(Yeah I was shocked too when I liked the spaghetti)
Right now the other two familymembers (Kitsby and Skeeter) are longing dor attention so I have to keep it at this!

  • 07 Augustus 2014 - 09:54

    Marion:

    Hoi Lisan,
    Wat fijn om te lezen dat je in warm gezin Terecht bent gekomen. Ieder een eigen slaapkamer met een tweepersoons bed. Dan weten wij dat jij zult slapen als een roos. Wat leuk dat jij al bij oma geweest bent. Het lijkt wel of je gewoon thuis bent. En wat het eten betreft zul jij niet verhongeren. Wat lief van Steve dat hij met jullie gaat winkelen. Ik denk dat Han een klein beetje jaloers is. Pottenbakken leuk. Plaats je een foto op de web van je eerst werkstuk?
    Zo te lezen geeft je gastgezin je een fijn thuis. Wil je mij je telefoonnummer sturen als het mogelijk is dat wij daarmee ook zo nu en dan kunnen wappen?
    Heel veel plezier en doe de groetjes aan je gastgezin. Xxx

  • 07 Augustus 2014 - 09:59

    Hoi Lisan:

    Ik zie zojuist ook je foto' wat een slaapkamer zeg. Luxe hoor. Leuk om ook je gastouders een keertje te zien.

  • 11 Augustus 2014 - 15:09

    Monique:

    Zo, ik ben er eens voor gaan zitten om al je verslagen te lezen. Leuk dat je het zo naar je zin hebt en dat je leuke ouders hebt getroffen. Als ik het zo lees komt het wel helemaal goed daar.
    Wens je heel veel plezier en ik blijf je volgen.
    groetjes
    Monique

  • 12 Augustus 2014 - 12:15

    Oma Ina:

    Even een testje of de i-pad van oma werkt. Ze zal je dan snel mailen
    Groetjes
    Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisan

Actief sinds 16 Juli 2014
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 20161

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 16 Juli 2014

High School Year!

Landen bezocht: