Keeping busy in the USA - Reisverslag uit Wabash, Verenigde Staten van Lisan Reegen - WaarBenJij.nu Keeping busy in the USA - Reisverslag uit Wabash, Verenigde Staten van Lisan Reegen - WaarBenJij.nu

Keeping busy in the USA

Blijf op de hoogte en volg Lisan

20 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Wabash


Eindelijk wat tijd om weer te bloggen!

Ik heb zo veel dingen gedaan (en in de tijd dat ik niks deed was ik te moe)

Mijn gastgezin heeft ons goed bezig gehouden. Vorig weekend zijn we naar Indianapolis gereden met onze gastmoeder. Daar hebben we de state-fair bezocht. Dat is een soort hele grote kermis met van allerlei tentoonstellingen over de staat. Er is daar ook een hoop interessant eten, zoals gefrituurde sperziebonen en spruitjes…

Dat hebben we maar niet geprobeerd. Wel hebben we mijn gastmoeder geholpen om een modeshow voor te bereiden. Ondanks dat de state fair erg groot is, ben je er na een paar uur wel uitgekeken. Dat is waarom we maar naar een shoppingmall zijn gereden. Daar hebben wij zes uur van onze tijd besteed aan het rondkijken in winkels waarvan we nog nooit gehoord hadden en lekkere koffie te drinken bij de starbucks. Ook hebben we gegeten bij T.G.I. Fridays (Thank God It’s Fridays)

Ja we waren blij met eten zonder gefrituurde groentes. Maar wat we ook eten, het is allemaal anders dan wat we thuis krijgen. Mijn gastgezin doet erg hun best om zo gezond mogelijk te koken. Maar toch hebben we al drie keer fast food gegeten in twee weken en heel veel van de groentes komen uit blik. Maar hebben we ook hutspot gegeten (gemaakt door le moi) en Freja heeft haar vaders recept voor broodjes met allerlei nootjes erin overgenomen dus die eten we vaak als ontbijt. (Het had dus een stuk erger gekund)

Maar even terug naar de state fair. De tweede dag vond de modeshow van onze gastmoeder plaats. Hartstikke leuk natuurlijk maareh dat betekende ook dat we alweer vroeg op moesten staan. (7uur!) Gelukkig hadden we de vorige dag boeken gekocht en waren we slim genoeg om wat aan muziek mee te nemen dus we hebben lekker ergens op een bank gehangen in het gebouw van de modeshow. We hebben wat mensen geholpen met hun outfits en nog wat voorbereidend werk gedaan. Toen zijn we op een speurtocht gegaan naar iets eetbaars, we hebben gefaald. Ons ontbijt was uiteindelijk een blueberry muffin en een vieze koffie… Tegen de tijd dat we terug waren gesloft naar het gebouw waar Teresa was, was het bijna tijd voor de modeshow, we hebben daar dus geduldig gewacht totdat deze begon. En nog geduldiger gewacht totdat deze was afgelopen. Tegen die tijd hadden we het wel gehad met de state fair dus zijn we zo snel mogelijk weggegaan.

De rest van de week zijn we natuurlijk naar school gegaan. Iedere dag vertrokken om 7:45… dat betekent dus dat ik mijn wekker moet zetten om 6:45…

Dit weekend begon met een baseball wedstrijd in het TinCaps stadion, het mooiste stadion in de Minor League. Carol, mijn IEC die alles regelt voor een aantal uitwisselingsstudenten in deze regio, had vrijdag namelijk een meeting geregeld. Het was heel leuk bij de baseball wedstrijd, denk ik… We hebben de wedstrijd niet echt bekeken aangezien we te druk waren met praten en ervaringen uitwisselen met mensen uit Noorwegen, Spanje, Italie, Denemarken, Duitsland, Oostenrijk en natuurlijk het fantastische Nederland. De twee uur vloog snel voorbij en met een overwinning op zak gingen wij weer op huis aan. Dat was ongeveer een uur rijden, wat weinig is, voor Amerikaanse standaard.

Zaterdag hebben we EINDELIJK uit kunnen slapen. Ik ben wakker geworden met de heerlijke geur van bacon die opsteeg naar mijn kamer. Nou dat is iets waarvoor ik op wil staan! Na een overheerlijk Amerikaans ontbijt zijn we naar het Herb-fest in Wabash gegaan. Een leuk detail over Wabash: Het is een boerengemeenschap (of in ieder geval het wekt die indruk), tja dat krijg je als je een tractortentoonstelling hebt… Maar het was wel heel leuk om te zien!

Daarna hebben Teresa, Freja en ik de straten onveilig gemaakt door er simpelweg overheen te lopen. Teresa heeft ons aan iedereen voorgesteld die ze kende, en dat zijn een hoop mensen. Dat is nou eenmaal zo in een kleine gemeenschap. Zateragavond heb ik het fantastische spel Pool ontdekt (ookal ben ik er wel heel slecht in). Freja en ik hebben dus een mini competitie gedaan, na 2 spellen stond het gelijk. Maar het was te laat om nog een derde spel te beginnen dus we hebben de finale bewaard tot zondag.

Zondag hebben we een grote lunch gehouden, gezellig met z’n vieren. In de avond had Carol weer een meeting georganiseerd voor alle uitwisselingsstudenten. Dit keer was het een bring your own dinner- soort. Wij hadden salsadip en aardappel cassarole gemaakt, dat viel zeker in smaak bij de andere gasten. Ikzelf voelde me meer aangetrokken tot de hoek met hamburgers en hotdogs… We hebben het daar gehad over uitstapjes die worden georganiseerd en zijn nog eens over de regels en verwachtingen heen gegaan (gelukkig was dat nog maar de 7e keer dat we dat hebben besproken dus was dat zeer interessant) Maarhet was wel weer gezellig met iedereen. Zondag avond hebben we de uitslag van het poolen bepaald (ik heb verloren). Daarna hebben we deeg gemaakt voor Freja’s broodjes, die vielen ook dit keer weer in de smaak.

Maandag was het natuurlijk weer tijd voor school. Na school zijn we naar de YMCA gegaan en we hebben besloten er een gewoonte van te maken om daarna na Modoc’s te gaan. Daar hebben we een smoothie op met spinazie, blueberry’s, banaan en sinasappel.

En nu zit ik hier na school te bloggen over alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt terwijl het buiten regent. Hoewel ik nog niet echt heimwee heb, zijn er wel momenten dat ik me afvraag waar ik in godsnaam aan begonnen ben!? Maar ach, dat hoort er allemaal bij.

Maar Steve is aan het koken dus ik ga even kijken of i hem kan helpen.





——————





Finally some time to blog again!

I have been doing so many things (and in the spare-time I was too tired)

My host family has been keeping us pretty busy. Precious weekend we drove to Indianapolis with our host mom. There we visited the state fair. That’s a sort of big festival with a lot of expositions and shows about the State of Indiana. There is a lot of interesting foods there too, like fried green beens and brussles sprouts… We didn’t dare to try that. We did however help my host mom to prepare for a fashion show she was hosting. Even though the state fair is really big, after a few hours we had seen enough of it. That’s why we went to a shopping mall, there we have spent about six hours by walking into stores we had never seen before and drink in g good coffee at starbucks. We also ate at T.G.I. Fridays (Thank God It’s Fridays). Yeah we were very happy to eat something without fried vegetables. But no matter what we eat, it’s all different then it is at in our home countries. My host family puts a lot of effort into eating healthy, but still we have had fast food 3 times these past 2 weeks and a lot of our vegetables are from cans. But we also ate hotspot (a typical dutch dish in which you add potatoes, onions, carrots, milk and butter and mash all of it together) and Freja is preparing her Danish buns (from her dad’s recipe) with a lot of nuts in it. So we love to eat that for breakfast (So it could have been much worse).

But back to the state fair. The second day was the day of the fashion show of our host mom. Lovely of course but ehhm that also meant we had o get up early. (7 o’clock!) Luckily we bought some books the day before and this time we were smart enough to bring some music so we just sat down on a couch somewhere in the building. We also helped some people getting ready for the show. Eventually we went out to find something nice for breakfast… we failed. We ended up eating some kind of blueberry muffin and drank some gross coffee at a bakery stand. By the time we slowly made our way back to the building where Teresa was, the fashion show was about to get started. So we patiently waited for it to start. After that we patiently waited for it to be over. By that time we had enough of the fair so we fled the scene as fast as possible.

The rest of the week we just went to school everyday. The school starts at 8:10, we have to leave home at 7:45, which means I have to set my alarm for 6:45…

This weekend started with a baseball game in the TinCaps stadium, the nicest stadium in the Minor League. Carol, my IEC who arranges everything for a few exchange students in my area, had arranged a meeting there. The baseball game was a lot of fun… I thin. I wouldn’t really know since we didn’t really watch it. We just talked and exchanged experiences with exchange students from Norway, Spain, Italy, Denmark, Germany, Austria and of course the amazing Netherlands! The time flew by and before we knew it, we were in our car on our way back from Fort Wayne to Wabash. That took about an hour, which is short for American standards.

Saturday we FINALLY had a chance to sleep in. I woke up to the delicious smell of bacon flowing into my room. Now that is something I am willing to get out of my bed for! After a delicious American breakfast we went to the herb fest, here in Wabash. A funny detail about Wabash county: there is a lot of farmers. You know that when you see a tractor exposition… But it was nice to see it.

After that Teresa, Freja and I headed out on the streets. Teresa introduced us to every single person she knew. And she knows a lot of people in Wabash county! That’s what you get in such a small community. Saturday evening I discovered the lovely game of pool. So Freja and I held a little contest in it. After two games the score was equal, but it was too late to play another game so we decided to postpone the final for one day.

Sunday we held a big dinner in the afternoon, it was a lot of fun to just eat and talk with the four of us. In the evening Carol had planned another meeting for all of her exchange students. It was a bring your own food- kind. We had made salsa dip and a casserole with potatoes. People seemed to like those. However, I was more attracted to the corner where the hotdogs and hamburgers were… We talked a little about some trips that are being arranged. And we went over the rules and expectationsagain (Luckily we heard those for just 7 times so that was very refreshing). But it was a lot of fun again with all of the exchange students. Sunday night we played our Pool final (I lost). Afterwards we made dough for Freja’s Danish buns again, they were even better than last time!

Ofcourse it was time for school again Monday. After school we went to the YMCA and we decided to make a habit out of going to Modoc’s afterwards. Yesterday we had a smoothie of spinach, blueberries, banana and orange juice.

And now I am sitting here after school and homework, just blogging while it’s raining outside. Although I haven’t really been homesick yet, there have been a few moments where I found myself wondering about what I got myself into!? But well, that’s all part of the progress I guess.

But Steve is making dinner so I’m going to go see if I can help him with anything.

  • 20 Augustus 2014 - 09:11

    Marion:

    Hoi Lisan,
    Wat een week zeg. Druk druk druk. Je gastgezin is zo trots op de USA dat ze graag alles aan jullie willen laten zien en delen. Je zult wel moe zijn. De gehele dag engels spreken en in het Nederlands denken. Wel leuk dat je toch nog tijd vrijmaakt om je te bloggen.
    Wat het eten betreft leuk dat jullie ook regelmatig mogen koken. Dan kies je natuurlijk iets waar je zin in hebt. Grappig gefrituurde boontjes en spruitjes. Niet je voorkeurs groente.
    Neem ook af en toe rust om al je indrukken te verwerken.
    En wat de niet echte heimwee betreft lijkt me wel logisch met regen dat tegen je ramen aan tikt. Hier hebben we regelmatig stortbuien regen.
    Veel liefs.

  • 20 Augustus 2014 - 10:46

    Bartje:

    Lekker bezig sussie!

    puntje 1: potje pool! (snotterd en is diep ontroerd) ik wist wel dat je mn kleine sussie was.
    puntje 2: ik heb het hakkelend gelezen... gefrituurde spruitjes.... lekker joh....

    en voor de rest succes veel plezier.

    PS: veel oefenen kunnen we terug in nl de kroeg in om te poolen :D

  • 20 Augustus 2014 - 13:25

    Lisan Ter Reegen:

    Pas maar op Bart tegen de tijd dat ik terug kom maak ik je dik in! (Niet echt...)
    Marion, door de regen voel ik me toch weer een beetje thuis

  • 20 Augustus 2014 - 17:34

    Han:

    He Lisan,

    Nou, een heel verhaal dit keer... Leuk om je ervaringen zo te lezen. Ik kan mij ook voorstellen dat een tractor tentoonstelling zeker jouw interesse heeft! Wel jammer dat het geen mooi weer is maar dat hebben we hier ook niet.
    Bij ons is school ook weer begonnen ... behalve voor Alex. Die moet zich nog een week thuis zien te vermaken.

    Ondanks je vraag... Waar ben ik aan begonnen... Heb ik wel het gevoel dat je je vermaakt.

    Fijn om te lezen dat je gastgezin zo haar best doet! Hoe is het met Freja btw?

  • 20 Augustus 2014 - 21:50

    Marissa Relou:

    Super te horen hoe het daar is!
    Hier op roeikamp is het niet zo warm en heeft het nog iedere dag geregend. Maar het is wel super gezellig!!!
    En raad met wie ik net (na t eten) je blog heb zitten lezen.... Wim! (Cousijn)
    Je krijgt de groetjes van hem maar natuurlijk ook van mij en iedereen hier!!!
    Veel plezier en suc6, we volgen je!
    Heeeeel veel groetjes!!!!

  • 20 Augustus 2014 - 21:50

    Dorine:

    Hoi Meissie,
    Na een de eerste paar dagen in mijn nieuwe baan, denk ik net als jij: waar ben ik aan begonnen....Tegelijkertijd is het nieuw , spannend en uitdagend. Zo lees ik jouw nieuwe ervaringen ook. Geniet er vooral van. Hier zou je dat allemaal niet beleven en dat alleen al maakt het bijzonder!!
    Neem je het recept van de broodjes van Freja mee?
    liefs,
    Dorine

  • 21 Augustus 2014 - 21:05

    Oma Ina:

    Ik heb jouw verslag met heel veel interesse gelezen. Het doet me goed te lezen dat je helemaal jezelf kunt zijn.
    Natuurlijk mag je ook aan ons denken, maar geniet vooral van iedereen die jij daar ontmoet.
    Jij happy, wij happy ( jaha ...ik kan ook Engels),

    Liefs,
    Oma Ina

  • 31 Augustus 2014 - 11:53

    Sandra Lucassen:

    Hallo Lisan,

    Wat leuk om jouw belevenissen te lezen. Zo te lezen vermaak jij je prima en heb je een leuk gastgezin die je graag meeneemt om de trotsheid op hun land te delen. Hele dagen Engels zal zeker in het begin niet meegevallen zijn. Wel leuk dat je je blog in twee talen schrijft.

    Wij hebben Yannick vanmorgen naar Schiphol gebracht. Zijn avontuur gaat vandaag beginnen in de staat New York.

    Groetjes,
    Sandra, moeder van Yannick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisan

Actief sinds 16 Juli 2014
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 20153

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 16 Juli 2014

High School Year!

Landen bezocht: