Druk druk druk / busy busy busy - Reisverslag uit Wabash, Verenigde Staten van Lisan Reegen - WaarBenJij.nu Druk druk druk / busy busy busy - Reisverslag uit Wabash, Verenigde Staten van Lisan Reegen - WaarBenJij.nu

Druk druk druk / busy busy busy

Blijf op de hoogte en volg Lisan

11 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Wabash



Ik heb al een hele poos niks meer geschreven, maarja dat heb je als je naar school gaat he. Iedere dag gaat mijn wekker om 6:45 dus ik kom mijn bed uit rond 7:05. En dan is het omkleden, ontbijten, tanden poetsen, spullen bij elkaar pakken en naar school.

En dan twee keer per week naar de YMCA, twee of drie keer per week heb ik drama club na schoo. En anders ben ik wel mijn tekst aan het leren. Als ik dan nog tijd over heb doe ik af en toe wat huiswerk, maar dat is vaak niet nodig. Daarnaast moet ik natuurlijk op de hoogte blijven van alles wat er om me heen gebeurt dus ben ik vaak te vinden op social media.

Als het weekend dat eindelijk eraan komt slaap ik lekker uit op zaterdag. Maar vaak wordt mijn dag al snel gevuld met allerlei kleine activiteiten en anders is zaterdag een goede dag om mijn kamer op te ruimen en mijn was te doen. Zondag sta ik vroeg op om naar de kerk te gaan. Daar ben ik dan een paar uur en in de middag vind ik vaak iets om te doen. De avonden worden vaak opgevuld met de bioscoop waar ik dan heen ga met Freja. Ik heb daar ondertussen ‘The Maze Runner', 'If I Stay' en 'The Giver' gezien. Daarnaast vermaken we ons nog altijd kostelijk met het prachtige spel pool. En ik word steeds beter want ik heb Freja nu al een paar keer eerlijk verslagen (En zij mij nog veel vaker, maar dat komt nog wel). En dat is maar goed ook want ik heb al een poolgame gepland staan voor als ik terug kom dus ik kan maar beter goed zijn.

Dinsdag is er een concert voor koor, dus daar besteden we momenteel veel tijd aan.

Om het concert the promo ten gaan we naar school in dress-up. Dus ik moet iets vroeger opstaan dan normaal en me gaan optutten voordat ik naar school ga.



Gisteren hebben we de repetitie gehad samen met North Manchester High School. Daar zit Laura ook op school (een andere uitwisselingsstudent uit Nederland). Dat was natuurlijk superleuk. Maar mijn voeten waren wel een beetje moe na het staan voor 3 uur. Maar daar moet je dan maar even doorheen want ik had na school nog drama. In het stuk ‘The Murder Mystery At The Murder Mystery’ heb ik een rol met 175 zinnen (de grootste rol in het stuk). En daarnaast loopt mijn personage constant overal naartoe en hij is ook nog eens supergestrest. Dus dat is best ingewikkeld en vermoeiend om te spelen. Zoals je misschien al hebt opgemerkt toen ik ‘hij’ typte is het een man. Het is nog niet helemaal duidelijk of we dat nog omwisselen naar een vrouw of niet maarja dat maakt ook niet zo veel uit. Mijn personage is de regiseur in een toneelstuk dat een detective is. Maar hij verliest de controle over de cast en zijn staff. Tegelijkertijd worden er een voor een moorden gepleegd, eerst sterft er een acteur, en dan twee politieagenten, dan een theater journalist. Uiteindelijk gaat ook de schrijver van het stuk dood. Maar mijn personage overleefd tot het eind van de show dus dat is wel leuk.



Ik heb zo lang niet geschreven dat ik niet meer alles op kan noemen wat er in de laatste paar weken is gebeurd, maar hier zijn toch een paar typische dingen:

Bij een feest bij mijn IEC hebben we pompoenen versierd, Freja en ik hebben er een gezicht (met wenkbrauwen en oren en alles) in gemaakt (en dat is een grotere uitdaging dan je zou denken) Wat vooraf gaat aan het karven is wat wij vergelijken met een orgaantransplantatie die mis gaat… Je moet namelijk de pompoen leegmaken. Noud at voelt dus absoluut walgelijk aan. de ‘ingewanden’ van de pompoen zijn slipperig en ze stinken, ook willen ze niet van je hand af komen.

We hebben ook zelf pompoenen gekocht om het huis in herfst sfeer te krijgen. Ik dacht altijd dat ze dat alleen met halloween deden maar blijkbaar is het een hefst ding. Ook zijn we naar een appelgaard gegaan en hebben we twee zakken heerlijke appels gekocht. Maar natuurlijk niet voordat we op de hooiwagen hebben gereden, wat blijkbaar ook een typisch amerikaanse hefst traditie is. Ze hadden daar ook een mais doolhof wat nogal makkelijk was met mijn lengte aangezien ik over overheen kon kijken.

Ik heb ook eindelijk een kans gehad om weer het water op te gaan, in een kano welliswaar, dus dat was super. Ennn ik heb een kans om volgende week vrijdag naar de roeiclub te gaan op Purdue University (waar mijn gastbroer studeert) want die avond vertrekken we vanaf daar naar Chicago! Dus daar heb ik superveel zin in!!

Dan even terug naar koor, iedere maand is er een senior dinner voor alle seniors (laatstejaars) die meedoen aan het accapella of trebble choir. Dus dat was superleuk, we hebben de vorige keer mexicaans gegeten. We hebben toen ook kickball gespeeld met een grote exersize ball. Normaal gesproken ben ik superslecht in ballen vangen, maar als ze en wit zijn kan ik ze zien aankomen. En omdat ik lange armen heb had ik het nogal makkelijk met de bal vangen. De volgende keer is het een halloween dineer (28 oktober) dus daar heb ik superveel zin in. Maar eerst ga ik nog naar Washinton DC van 22 oktober to 26 oktober. Dus dat is twee reizen in twee weken. Wantja ik moet toch ergens heen gaan om mijn magneten collectie uit te bereiden.

Ow bijna vergeten! Het was homecoming vorige week. Dat betekent dat er een thuis wedstrijd is voor eht american football team en daarna was er een dance in de aula. Dat was superleuk. Het was wel een beetje lame dat het om 11 uur ’s avonds eindigde en er daarna niks meer was. Mensen waren tegen die tijd natuurlijk ook al best moe. Niet dat daar iets mis mee is, maar het is weer eens iets anders.

In de homecoming week zijn er verschillende thema dagen. Zo hadden we piyama dag, E-learning dag, boerendag, tweelingdag, en norse spirit dag.

Op pijama dag kwam iedereen naar schoolin hun pijama of iets anders comfortabels. E-learning dag is een dagdat we allemaal thuis blijven en dan wat online opdrachten maken. (Nouja dat is het idee in ieder geval) In werkelijkheid hebben we uigeslapen en zijn we wezen shoppen. Maar we hebben wel onze opdrachten afgerond voordat ze ingeleverd hoefden te worden. Op boerendag komt iedereen in iets boers naar shool (geruite bloesjes, cowboylaarsjes en hoeden). tweeling dag is een dag waarop je samen met iemand anders dezelfde combinatie van kleding draagt. Op Norse spirit dag draag je de kleuren van Northfield. Dus blauw, wit of grijs. Of een trui waarop Northfield staat.



Ik begin ondertussen wel gewend te raken aan het eten, maar ik heb ontzettende zin in een frikadel!!!

Het is je waarschijnlijk al opgevallen dat ik een hoop gramaticale en spellingsfouten maak in het Nederlands, maarja dat heb je als je de hele dag engels praat. Mijn geheime truc om om te schakelen naar nederlands is nederlandse muziek luisteren terwijl ik mijn blog typ. Anders zou het nog veel erger zijn. Het kost me gelukiig niet zo veel tijd om mijn blog te typen. Want aangezien we laptops gebruiken op school begin ik steeds sneller te typen. Dat is dus wel een groot voordeel.



Ik zal snel weer een update schrijven over mijn reis naar Chicago en of DC en zal proberen een hoop foto’s te nemen zodat jullie allemaal kunnen meegenieten.

--------------

English translation will follow

  • 17 Oktober 2014 - 08:45

    Bartje:

    hoi sussietje,

    hier is mijn reisverslag van afgelopen weekend, ik ging mijn huis uit en ging naar 't wapen van beers en ging daar een frietje met halen en 2 frikandellen speciaal.
    ik hoop de volgende keer sneller te schrijven als ik een frikandel eet maar ik weet niet of ik tijd heb tussen het eten van een frikandel om jou te laten weten over mijn frikandel, verder weet ik niet waarom ik zo vaak frikandel schrijf of hoe erg lekker ik het vind om een frikandel te eten.
    In ieder geval veel plezier en als je terug ben krijg je een frikandel van me.

    frikandelletje,
    Bart
    ps: frikandel

  • 17 Oktober 2014 - 09:19

    Irene Westerhof:

    Lieve Lisan, wat moet ik zeggen, ik heb erg gelachen om je verhaal.. je droge humor, al die leuke dingen die he daar doet, vooral het naar de kerk gaan, pompoenen karven (doen Floris en ik ook hier), hooiwagens, lekker vroeg naar bed, e-learning, je lange armen, het te korte maisdoolhof en drama... En inderdaad wat maakt het ook uit of je een hij of zij speelt.. :)
    Voor de kerk, drama en de pompoenen kunnen wij ook voor je zorgen als je weer terug bent! Kortom ik heb genoten van je heerlijke verhaal! Ga zo door en have funn!

  • 17 Oktober 2014 - 20:48

    Dorine:

    Wow, vandaar dat je soms niet te bereiken bent of geen tijd hebt om te skypen. Wat leuk dat je ook nog gaat roeien. Veel plezier in Chicago en Washington Wij zorgen voor een magneetje uit Malta

  • 17 Oktober 2014 - 20:48

    Dorine:

    Wow, vandaar dat je soms niet te bereiken bent of geen tijd hebt om te skypen. Wat leuk dat je ook nog gaat roeien. Veel plezier in Chicago en Washington Wij zorgen voor een magneetje uit Malta

  • 18 Oktober 2014 - 16:46

    L Ter Reegen:

    Lisan wat een verhaal weer leuk om telezenxxxx

  • 18 Oktober 2014 - 18:58

    Ina:

    Leuk om te lezen. Wat maak jij leuke dingen mee!
    Ik vind dat geweldig voor je. Je leert er vast veel van.

  • 03 November 2014 - 20:16

    Karin En Nicolette:

    Ha Lisan ,

    Super om te lezen !!
    Je maakt in ieder geval genoeg mee en het is een goed teken dat je geen tijd hebt om te schrijven , toch ? Al hoe wel het wel jammer is , want je schrijf stijl is leuk om te lezen , kun je altijd nog wat mee gaan doen !!
    Vanuit een , momenteel regenachtig Nederland , willen we je alvast feliciteren met je verjaardag !!!!
    Maak er een leuke dag van !
    Geniet van alles !

    Gr Karin en Nicolette xxx

  • 04 November 2014 - 17:44

    Monique:

    Hallo jarige job,
    Gefeliciteerd met je verjaardag en wij wensen je natuurlijk een hele fijne dag daar in het verre Amerika. Bijzonder om je verjaardag zo ver weg te vieren he. Maak er maar iets moois van.
    Heel veel groeten ook namens Frank.
    Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisan

Actief sinds 16 Juli 2014
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 20168

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 16 Juli 2014

High School Year!

Landen bezocht: