Weekend - Reisverslag uit Wabash, Verenigde Staten van Lisan Reegen - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Wabash, Verenigde Staten van Lisan Reegen - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Lisan ter reegen

Blijf op de hoogte en volg Lisan

09 September 2014 | Verenigde Staten, Wabash


Dat is nou een woord dat ik graag hoor! Weekends zijn ook de dagen waarin het meeste gebeurt. En aangezien ik meer dan twee weken niet geblogd heb, kan ik eindelijk weer wat verhalen opschrijven.

Ik zal maar beginnen bij het begin.

Het weekend van 23 en 24 September:

Ik heb die zaterdag mijn gastbroer opgezocht bij Purdue University. Evan was heel aardig en heft ons een mooie tour over de campus gegeven. Het is daar supergroot! Er gaan ongeveer vijftigduizend mensen naar school daar, en de meeste wonen ook op de campus! Het verbaast mij nog steeds dat we daar niet zijn verdwaald. Wel hebben wij zijn kantoor gezien en ook alle sportgelegenheden daar. (en dat zijn er behoorlijk wat) hun basktbalstadion is gebouwd op ongeveer vijftigduizend gasten dus de hele school kan komen kijken naar de wedstrijden. Het was heel leuk om eindelijk een gezicht bij de naam te kunnen plaatsen.
Die avond hebben Freja en ik weer gepoold. Ik moet nog een hoop oefenen want ik heb alweer verloren. Maar he ik heb nog wat tijd voordat ik mezelf hoef te bewijzen in het kikkerlandje.
Zondag hebben Freja en ik meidendag gehouden. Nouja het was niet zo gepland, maar we zijn gaan zwemmen in het zwembad van onze buren. En daarna zijn we naar de film gegaan in de Bioscoop in het plaatsje vlakbij. De film heet If I Stay, het was een zeer Trieste film maar wel heel mooi. Ik zal het niet spoileren voor de mensen die hem nog willen zien, maar het is zeker een aanrader!!

Het weekend daarna was een driedaags weekend. En we weten allemaal wat dat betekent: Een extra dag uitslapen!!!! We hadden drie dagen omdat het maandag labour day was, dat is een feestdag hier waarbij iedereen vrij krijgt. Misschien een leuk idee om ook in te stellen in Nederland?

Ik heb van vrijdag op zaterdag in dat weekend een typisch amerikaanse logeerpartij gehad met Ally, Lizzie en Megan. Het was heel gezellig en we hebben heel veel gelachen. Het typisch amerikaanse? We hebben rootbeer gedronken (geen zorgen dat is alcohol vrij), Hamburgers en hotdogs gegeten. En smores gemaakt. Het was eigenlijk de bedoeling om die boven het kampvuur te maken, maar het onweerde dus we hebben een aansteker gebruikt.

Teresa haalde me op bij de logeerpartij. Toen we bijna thuis kwamen zei ze : Je gelooft nooit wat ik heb gevonden. Nou moet ik eerst even iets uitleggen: Een van onze katten, Sassy, was een avond naar buiten gegaan maar niet meer terug gekomen. Dus Steve en Teresa hebben heel veel tijd besteed aan zoeken en hebben haar uiteindelijk gevonden. En Teresa is een echt kattenmens dus na die vraag dacht ik even na en zei: "Teresa heb je een kat gevonden?” Ze gaf geen antwoord en lachte alleen maar. En ja hoor, toen we de oprit opreden zag ik een doos staan met een handdoek erin naast het hondenhok van hun oude hond. Ze had geen kat gevonden. Ze had een nest van 6 hele jonge kittens (ongeveer 4-5 weken) gevonden. Ze zijn zoooooo schattig! Dus we zijn de afgelopen week veel bezig geweest met het verzorgen van een totaal van 9 katten!

Voordat we over gaan op het volgende weekend moet ik nog even vertellenover woensdag. Normaal gesproken gaat mijn wekker af om 6:45, en ik sta op rond 7:03. En zoals gewoonlijk ging ook woensdag mijn wekker af om 6:45 maar ik stond op om 9:03! Waarom? School had een 2-uur mistvertraging omgeroepen. Dat gebeurt als ze besluiten dat het te mistig is voor de schoollbussen om te rijden. Daar had ik natuurlijk geen problemen mee, dus toen ik dat hoorde heb ik me lekker nog een keer omgedraaid. Het grootste voordeel aan mistvertraging is nog wel dat zolang het 2 uur is, school niet langer duurt dan gewoonlijk. Ze korten de lessen gewoon in, maar ze gaan niet langer door. Dus school duurde alsnog tot 15:15. Het zou een uur langer doorgaan als we een vertraging van 3 uur hadden gehad.

Nu dan toch naar afgelopen weekend: Vrijdagavond heb ik doorgebracht door films te kijken op mijn laptop. Buiten was er een zware onweersbui en we konden de regen hard op het dak horen vallen, het kwam echt met bakken uit de lucht. En ik zat lekker binnen, in mijn sweater een leuke film te kijken, ken je dat heerlijke gevoel? Gelukkig was het zaterdag weer mooi weer, want toen zijn wij terug gegaan naar Purdue om een American football wedstrijd te bekijken. Het duurde even voordat ik het spelletje doorhad. Maar toen dat eenmaal zo was, was het best vermakelijk om naar te kijken. Jammergenoeg verloor het thuisteam hard, dus we hebben de wedstrijd niet helemaal afgekeken maar zijn we eerder weg gegaan. Teresa heefft een boerderij in de buurt daar, die ze heeft geerfd van haar ouders. Zij wilde daar graag wat in de tuin werken. Dus ze heeft Freja en mij afgezet bij een shoppingmall. Daar hadden wij natuurlijk geen moeite mee. We hebben dus lekker geshopt. We hebben wat kleren gekocht, subway sandwiches, koffie en snoepjes! Ja wij voelden ons ook heel volwasen!

Zondag hebben we uit kunnen slapen. We hadden niet echt plannen voor die dag, maar toen werden we ineens uitgenodigd voor een gezellig diner bij familie Ford. Daar hebben we natuurlijk geen nee tegen gezegd. Katherin en Erika waren van onze leeftijd. Freja kende Kathryn al van school. Het was een hele vriendelijke boel daar en we hebben er lekker kunnen eten. De familie had zelf ook een uitwisselingsstudent in huis gehad, iemand uit Noorwegen. Dus ze konden zich goed voorstellen hoe wij alles hier beleefden.

Zondagavond waren Freja en ik in een melige bui. Ik zou het uit willen leggen maarja een foto zegt meer dan duizend woorden. Dus wacht maar totdat je die ziet! maar laat mij je een hint geven: we wilden een oreo…...



————————————

Now that’s a word I like to hear. Weekends are the days in which most is happening. And since I haven’t blogged in over two weeks, i can finally write down some stories.

I better start at the beginning.

The weekend of Serptember 23 and 24



That saturday we went to Purdue University to visit my hostbrother. Evan was very nice and het showed us around at campus. It was so big! There’s about fifty thousand students there! And most of them also live at campus. I am still amazed that we didn’t get lost. We saw Evans office and all of the sport accommodations at campus (and there are quite a few). Their basketball stadium is really big. It is built for about fiftythousand people, so the whole university can watch the games. It was very nice to finally put a face to the name of Evan.
That night Freja and I played another game of pool. I have to practice some more since I lost (again). But I have a few months before I have to show my skills in the little water country.
Sunday Freja and I held a sisterday. It wasn’t really planned, but we first went swimming in our neightbours pool. After that we went to the movie If I stay in a cinema in the town close to us. It was a sad movie, but I still liked it. I won’t spoiler it for the people who still have to see it, but I definitely recommend it!!

The weekend after that was a 3-day weekend. And we all know what that means: An extra day of sleeping in!!! The weekend was 3 days because of labor day that Monday. That is a holiday and everybody gets a day of on that day. Maybe that’s a good idea to do everywhere?

I had a typical American sleepover that weekend from Friday to saturday with Ally, Lizzie and Megan. It was a lot of fun and we laughed a lot. Why was it typical American? Well, we drank root beer (don’t worry that’s alcohol free), we ate hamburgers and hotdogs, we made Smores (we wanted to do that above the bonfire but there was a thunderstorm outside so we just used a lighter).

Teresa picked me up the next day. When we were almost home she said: "You’ll never believe what I found” Now this needs an explanation: One of our cats, Sassy, went outside one day, but never came back. So Steve and teresa put a lot time and energy into finding her. And eventually they did! Now Teresa is a real cat lady so after thinking for a while I said: “Teresa did you find another cat?” She didn’t say anything she just smiled. And yeah, when we pulled up to the house there was a box with a towel next to the old dog house. She didn’t found a cat. She found a whole litter of 6 young cats (they were 4-5 weeks old). And they are soooo cute! So the past week we have been busy by taking care of a total of 9 cats!

Before I skip to the next weekend. I have to write a little about Wednesday. Normally my alarm goes of at 6:45 am. and then I get up at about 7:03. So Wednesday my alarm went of at 6:45 am. just like usual. But I didn’t get up until 9:03 am.! Why? We had a two hour fog delay. That happens if it’s too foggy for the school busses to drive. I, obviously, didn’t have any problems with that, so I turned around and fell asleep again. And one of the best things about a two hour delay is that school doesn’t go on longer than usual. The classes just become shorter. So we were still done at 3:15 pm. If however we would have a tree hour delay, school would go on for one our longer.

So now on to the weekend. Fridaynight I spent by watching movies on my laptop. There was a thunderstorm raging on outside and we could hear the rain fall on the roof, it was pouring from the sky. And I was just inside, comfortable, in my sweatshirt. Do you know that awesome feeling?

Luckily the weather cleared up saturday. Because we went back to Purdue to watch a football game. It took me a while before I understood the game. But once I did, it was fun to watch. It was too bad the home team lost, so we didn’t see the game all the way through the end. We left early because Teresa still wanted to do some gardening work at the farm she inherited from her parents. So she dropped Freja and me of at the mall. We bought some clothed, subway sandwiches, coffee and candy! Yeah we felt really mature that day!

Sunday we slept in. We didn’t really have plans that day, but then we were invited to a dinner party and the family Ford’s house. We couldn’t say “no” to that offer. Katheryn and Erica were two girls of our age. Freja already knew Kathryn from school. It was a friendly bunch at the Ford’s. One of the families had hosted an exchange student too. So they could imagine how we were experiencing our year here.

Sunday night Freja and I were in a funny mood, I would want to explain but a picture tells more than a thousand words. So just wait until you see those! Let me give you one hint: we wanted an oreo……..

  • 09 September 2014 - 06:39

    Irene Westerhof:

    Heerlijk verhaal doorspekt met jouw droge humor! Ben benieuwd naar het volgende! :)

  • 09 September 2014 - 10:42

    Monique:

    Wat een leuke dingen maak je daar weer mee. Leuk om te lezen en zodoende ons iets voor te kunnen stellen waar je zo allemaal mee bezig bent. Komt wel goed daar met jou. Geniet er van.
    Groetjes
    Frank en Monique

  • 09 September 2014 - 21:41

    Han En Dorine:

    Mooi verhaal Lisan!!!! Wat je daar beleeft , had je hier nooit kunnen meemaken. Maarrehh
    wat is een oreo????

  • 16 September 2014 - 08:07

    Marion:

    Hoi Lisan,
    Wat heerlijk om je belevenissen te lezen. Je schrijft levendig en vrolijk.
    Leuk dat jij je ervaringen met ons wilt delen. Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.
    En wat het poolen betreft ga je hier in Nederland Bart nog wel verslaan. Sorry Bart.
    Groetjes en liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisan

Actief sinds 16 Juli 2014
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 20172

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 16 Juli 2014

High School Year!

Landen bezocht: